WYCIECZKA KLAS TRZECICH DO ZAMOŚCIA-GUCIOWA-ZWIERZYŃCA

Jesteś tu: » Strona startowa » WYCIECZKA KLAS TRZECICH DO ZAMOŚCIA-GUCIOWA-ZWIERZYŃCA

Dnia 6 maja 2017r. o godz. 7.00 z klasą 3A i 3B wraz z nauczycielami pojechaliśmy na długo oczekiwaną wycieczkę do Zamościa. Gdy dojechaliśmy na miejsce, zaczęliśmy od zwiedzania Starego Miasta z pięknym rynkiem w jego sercu. Ciekawostką rynku jest jego rozmieszczenie w kształcie idealnego kwadratu o wymiarach 100m * 100m. W rynku robiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie na zabytkowych dwuskrzydłowych schodach ratusza, z którego grany jest w południe hejnał na 3 strony świata. Zdjęcia robiliśmy sobie też przy pomniku Jana Zamoyskiego, który był założycielem miasta Zamość.

W około rynku mogliśmy zauważyć piękne stare kamienice, w których do tej pory mieszka tutejsza ludność. W dalszej części wycieczki pojechaliśmy zwiedzać ZOO. Było tam bardzo dużo zwierząt w tym dalekiego pochodzenia. Około godz. 14.00 mieliśmy przerwę obiadową, aby odzyskać siły na dalsze zwiedzanie, by potem zawędrować do Zwierzyńca. Tam mieliśmy okazję zobaczyć dzw. zagrodę Guciów czyli muzeum z zabytkową osadą. Zobaczyłam tam jak w dawnych czasach wyglądały chaty kryte strzechą, drewniane narzędzia, przyrządy i wszystko co było potrzebne ludziom w dawnych czasach.

Wycieczka była bardzo fajnym przeżyciem, bardzo  lubię takie wyjazdy, bo mogę się z nich dużo dowiedzieć i zobaczyć ciekawe miejsca i interesujące obiekty.

EWELINA MALINOWSKA UCZ.KL.III a

Wycieczka na Roztocze

Dnia 6 czerwca 2017r.  pojechaliśmy na wycieczkę na Roztocze.

Zwiedzaliśmy Zamość, zagrodę Guciów i Roztoczański Park Narodowy.

W Zamościu  oglądaliśmy rynek, który mi się bardzo podobał.

Były tam stare kamienice w kolorze czterech pór roku. Wyglądały jak z bajki.

Byliśmy  również w ZOO, gdzie widzieliśmy zwierzęta z różnych kontynentów.

Obserwowaliśmy : żyrafy, niedźwiedzie, pawie, kangury, lamy wielbłądy rysie,

tygrysy, lwy, czarna łabędzie i żółwie. Najbardziej z oglądanych zwierząt podobały mi się tygrysy, które pozowały do zdjęć siedząc na konarach drzew.

Wyglądały bardzo dostojnie.

Po zwiedzaniu Zamościa pojechaliśmy do zagrody Guciów, gdzie widzieliśmy stare chaty i stodoły. Mogliśmy się dowiedzieć jak kiedyś mieszkali ludzie.

Taka izba mogła pomieścić nawet dwunastu ludzi. Byliśmy też na spacerze nad Wieprzem. Ta sama rzeka płynie także obok naszej miejscowości.

Na koniec wycieczki pojechaliśmy do Roztoczańskiego Parku Narodowego.

W oddali widzieliśmy koniki polskie, które pasły się na łące.

Do domu wróciłam bardzo późno. Byłam zmęczona, ale szczęśliwa. Wycieczka bardzo mi się podobała. Myślę, że jeszcze kiedyś pojadę na Roztocze